Krokusar i gräs

Värmdö församling

Levande skärgård - Levande kyrka

Kalender

Här hittar du församlingens alla gudstjänster och öppna verksamheter som Öppen förskola, Sjölidenluncher, filmkvällar och ungdomskvällar med mera.

Sopptallrik

Sjölidenlunch

Välkommen till Sjölidenlunch varannan onsdag på Sjöliden.  Kl 12 serveras soppan och kl 13 startar programmet i kapellet. Varmt välkomna till Sjöliden, Haghultavägen 25

En bebis på golvet tittar på ett gosedjur som föreställer ett får.

Barn och familj

Värmdö församling har många verksamheter för barn i varierande åldrar, allt från sångstunder och familjegrupper för mycket små barn, nyfödda och uppåt, till eftermiddagsverksamhet för skolbarn upp till och med årskurs 5.

Frälsarkranspärlor på Sjöliden

Frälsarkransvandring

Vid församlingsgården Sjöliden finns en meditativ vandring med pärlorna från Frälsarkransarmbandet i storformat. Vandringen tar dig runt på Sjöliden och vid varje pärla kan man stanna till och begrunda olika aspekter av livet.

Information om personuppgiftsincident

Information om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023.

Dopbild från Värmdö kyrka

Dop

Här kan du boka dop i Värmdö kyrka eller Sjölidens kapell.

En film om ljusföroreningar från Värmdö kyrka

Hur tar vi vara på djuren som också älskar våra kyrkor? I Värmdö kyrka får fladdermössen ro när de behöver det. En film från Stockholms stift om ljusföroreningar och hur de kan påverka djurlivet och hur även djur kan finna ro i kyrkor.

Act Svenska kyrkans gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge en gåva fylld med mod, hopp och medmänsklighet.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Act Svenska kyrkan agerar för Ukraina

Kriget i Ukraina drabbar många. Läget är akut! Behoven är stora och fortsätter att öka. Våra lokala partner finns på plats och stöttar befolkningen. Humanitära insatser pågår och fler förbereds. Din gåva behövs!

Logga för Kyrkans klassiker.

Kyrkans klassiker

Var med och gör en kyrklig klassiker! Varför inte genomföra en annorlunda klassiker. Istället för att skida, cykla, simma och springa får du be, läsa Bibeln, fira gudstjänst och träna din omtanke om andra.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.